U hebt tijdelijk of definitief geen personeel meer in dienst. Wat moet u regelen?
Tijdelijk geen personeel in dienst, maar wel actief loonheffingennummer
Het kan natuurlijk voorkomen dat u tijdelijk of een langere periode geen personeel in dienst hebt. Bijvoorbeeld vanwege seizoensgebonden werk. Hebt u geen personeel (meer) in dienst, maar voert u wel nog een actief loonheffingennummer? Ga dan net als bij de loonaangifte door met het inzenden van nihil aangiften. Hieraan kunnen wij zien dat uw onderneming of organisatie geen personeel meer in dienst heeft. Doet u dit niet, dan ontvangt u herinneringen waarin u wordt verzocht om alsnog pensioenaangifte te doen.
Neemt u definitief geen personeel meer in dienst?
Gaat u wel door met uw onderneming of organisatie, maar dan zonder personeel? Vul dan het formulier Geen personeel zonder actief loonheffingennummer in.
U vindt het formulier via de module Wijziging doorgeven.
Stuur een verklaring mee van de Belastingdienst, waarin staat dat u geen actief loonheffingennummer meer hebt.
- Na het insturen van het formulier en bewijsstuk van de Belastingdienst beoordelen wij uw wijzigingsaanvraag. Indien deze akkoord is, ontvangt u van ons een bevestiging en kunt u stoppen met de pensioenaangifte.
- Mogelijk ontvangt u nog een eindafrekening. Na betaling/verrekening is uw uitschrijving definitief.