U kunt uw pensioenaangifte uitbesteden en periodiek laten inzenden door een administrateur. Hiervoor vragen wij u eenmalig een machtiging af te geven. U machtigt een administrateur via onze werkgeversportal. Klik hiervoor linksboven in het scherm op Inloggen.
Hoe werkt een machtiging afgeven?
Ga nadat u bent ingelogd naar het tabblad Toegangsbeheer. Klik op Toekennen/wijzigen admin.kantoor. Via Zoek gebruiker krijgt u een lijst van bekende salaris- en administratiekantoren. Selecteer de administrateur in de lijst u wijst deze aan uw onderneming / organisatie (of meerdere) toe. Uw salaris- of administratiekantoor ontvangt hiervan een bericht. Staat uw salaris- of administratiekantoor niet in de lijst? Dan kunt u via Nieuw administratiekantoor aanmelden een aanvraag insturen om deze toe te voegen aan deze lijst. Na beoordeling door AZL en toevoeging ontvangt u automatisch bericht hierover.
Zodra uw pensioenaangifte bij AZL is verwerkt, wordt een notificatie per e-mail naar u en naar het gemachtigde administratiekantoor gestuurd.
Naast een machtiging op de werkgeversportal, moet u een extra machtiging afgeven om de administrateur namens uw onderneming bij CGI aan te melden. Dit kunt u doen door het formulier “Pensioenaangifte | Aansluiten” op de werkgeversportal te downloaden. Vul het formulier in en retourneer deze via het contactformulier in de werkgeversportal.
Graag uw aandacht
Voordat u een machtiging afgeeft, is het belangrijk dat u zelf hoofdgebruiker bent of zich als hoofdgebruiker in de portal registreert. Laat dit niet over aan een administrateur. Hierdoor behoudt u toegang tot de portal en beschikken wij altijd over actuele bedrijfs- en contactgegevens, zodat wij u kunnen wij informeren bij belangrijke gebeurtenissen of ontwikkelingen.