U kunt uw pensioenaangifte uitbesteden en periodiek laten inzenden door een administrateur. Dat gaat in 2 stappen:
- Vul het aanvraagformulier pensioenaangifte (opnieuw) in en stuur deze terug
- Doorloop hiervoor de stappen in de module 'Wijziging doorgeven' als u nu al gebruik maakt van pensioenaangifte en een wijziging wilt doorgeven of 'Aansluiten op Pensioenaangifte' bij een nieuwe aanvraag.
- Machtig uw administrateur toegang voor Mijn Pensioenadministratie
- U heeft hiervoor zelf een eHerkenningsmiddel nodig. Hoe u een administrateur vervolgens machtigt leest u hier.
- Heeft u geen eHerkenningsmiddel en wilt u als onderneming zelf geen toegang hebben tot de informatie in dit portaal? Dan kunt u gebruik maken van een ketenmachtiging. Wees u ervan bewust dat een ketenmachtiging niet gratis is, beperkingen heeft en uw onderneming altijd eindverantwoordelijk is én blijft voor de pensioenadministratie. Bespreek met het administratiekantoor wat hiervoor nodig is en verwijs eventueel naar beschikbare informatie. Klik hier voor uitleg, belangrijke aandachtspunten en een instructie hoe u dit regelt.